ЗВІТ ЕВАЛЮАЦІЇ ВИХОВНОЇ ПРОГРАМИ
Кульчицького НВК
ПРЕДМЕТ ОЦІНКИ:
Формування в школярів навичок ведення здорового способу життя
Основна мета евалюації:
-виховання у підлітків бережливого та усвідомленого ставлення до власного здоров’я, як однієї з найвищих людських цінностей;
-формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я;
-оволодіння основами здорового способу життя, навичками, у тому числі й
життєвими, безпечної для життя і здоров’я поведінки;
- формування в учнів мотивації щодо дбайливого ставлення до життя і здоров’я;
- ознайомлення учнів з основними принципами, шляхами й методами збереження життя і зміцнення усіх складових здоров’я;
Ділянки евалюації.
- Навчання (робота вчителів біології, основ здоров’я, фізичної культури).
- Робота класних керівників.
- Загальношкільні виховні справи (превентивне виховання;виховні справи, які формують навички здорового способу життя).
ЦІЛІ ЕВАЛЮАЦІЇ:
- виявити і проаналізувати потреби шкільної спільноти в ділянці формування навичок здорового способу життя;
- оцінити ефективність виховної роботи у ділянці формування здорового способу життя;
- дослідити рівень розуміння учнями основ здорового способу життя;
- оцінити особливості формування здорового способу життя учнів на основі аналізу виховних планів класних керівників;
- виявити проблеми в плануванні роботи класних керівників в ділянці превентивного виховання і в ділянці пропаганди здорового способу життя;
- дослідити відношення учнів до власного здоров’я;
- отримати висновки, корисні для подальшого планування превентивного виховання і організації пропаганди ведення здорового способу життя.
За статистичними даними в Україні:
- абсолютно здорових учнів початкових класів – 5 %;
- мають схильність до частих захворювань – 50-60 %;
- мають дефекти зору і нервово-психічні відхилення – 50 %;
- мають захворювання носоглотки – 30-40 %;
- мають порушення постави 30-40 % ;
- мають надлишкову масу тіла – 20 %.
- шкідливі звички – 30%.
Загальновідомо, що спричинили таку ситуацію екологічні, економічні, соціально-педагогічні фактори. Ще одна причина – це малорухливий спосіб життя дітей.
Тому тема дослідження актуальна для школи. Сьогоднішні школярі є потенціалом суспільства України XXI ст. Проблемі здоров'я суспільства сьогодні приділяється величезна увага — проводяться дослідження щодо можливості збереження здоров'я дітей у сучасних умовах, досліджуються критерії визначення рівня здоров’я та механізмів його зміцнення.
Багатозначність поглядів на суть поняття здоров’я і безуспішність спроб вибрати єдину, погоджену думку в значній мірі пояснюється тим, що здоров’я являє собою досить складне явище, яке важко виразити коротко і однозначно.
У сучасних умовах, коли здоров’я населення, у першу чергу підростаючого покоління, істотно погіршилося, це здобуває особливу значимість. Тому основною темою нашого моніторингового дослідження стало пропагування здорового способу життя.
У дослідженні брали участь учні 6, 9, 11 класів, батьки, класні керівники.
Час реалізації дослідження та термін використання результатів
· На підготовку дослідження виділено 52 календарних дні (25.02.16-15.03.16рр. )
· На проведення евалюації - 5 календарних днів (01.02.16-05.02.16 )
· На проведення аналізу проблеми здорового способу життя - 5 календарних днів.
· На розробку інструментарію - 52 календарних дні (25.02.16-15.03.16рр);
· На збір і аналіз документації - 9 календарних днів(08.02.16 –16.02.16рр.);
· На написання звіту - 8 календарних днів(11.04.16- 18.04.16рр.).
1. Ключове запитання:
У якій мірі завдання в ділянці формування і забезпечення здорового способу життя, поставлені перед класними колективами, класними керівниками, вчителями-предметниками, керівниками гуртків відповідають цілям шкільної виховної програми?
- Аналіз документів (планів класних керівників програми з предметів основи здоров’я,біологія,фізична культура).
-Анкета для батьків.
Анкета для класних керівників.
Анкета для учнів.
Критерії оцінювання.
-Ефективність використаних вчителями біології, , основ здоров’я, фізичної культури форм та методів навчання і виховання .
- Корисність (потрібність) проведених виховних справ у ділянці формування навичок здорового способу життя для учнів.
Анкета для учнів.
Учні 6 класу (10 осіб)
1.Як ви вважаєте, чи потрібні людині знання про здоровий спосіб життя?
Так; -10- 100%
Ні; -0- 0%
Не замислювався -0- 0%
2.З яких джерел Ви отримуєте найповнішу інформацію про ведення здорового способу життя?
а) отримана на уроці «Основи здоров’я» - 10- 100%
б) спілкування та поради батьків - 10- 100%
в) отримана на спеціальних виховних годинах, лекціях, тренінгах -10- 100%
г) отримана із засобів масової інформації -10- 100%
д) отримана від однокласників, товаришів -7- 70%
15.До кого в школі Ви звернулися б з питань захисту здоров’я від впливу негативних факторів?
а) вчителя предмету «Основи здоров’я»- 2 -20%
б) класного керівника- 6 -60%
в) медичного працівника- 3- 30%
г) практичного психолога, соціального педагога- 5- 50%
д) інший варіант…. -1- 10%
14.Що треба робити, щоб вести здоровий спосіб життя?
(обери ті варіанти відповідей, які вважаєш правильними)
а) займатися спортом- 6- 60%
б) повноцінно та правильно харчуватися- 5- 50%
в) не палити, не вживати алкоголь, наркотики- 5- 50%
г) вживати вітаміни-4- 40%
д)робити ранкову зарядку- 5- 50%
е)їсти лише улюблену страву- 0- 0%
є)всі варіанти вірні- 4- 40%
10.Чи знаєте Ви, що шкідливі звички згубно впливають на здоров’я?
Так; -10 -100%
Ні; -0 -0%
Не замислювався. -0 -0%
9. Хто із Вашої родини палить?
а)Ніхто; -7- 70%
б)Батько; -3- 30%
в)Брат;- 0- 0%
г)Мати;- 0- 0%
д)Сестра;- 0- 0%
е)Я.- 0- 0%
11.Чому, на Вашу думку, люди вдаються до звичок, які шкодять здоров’ю?
а) щоб бути сучасним, «крутим» -6- 60%
б)під впливом друзів, знайомих -6- 60%
в) через особисті проблеми -2- 20%
г) через байдужість до власного життя -7- 70%
д) не знають про шкідливість негативних звичок -3- 30%
Учні 9 класу (13 осіб)
4. З яких джерел Ви отримуєте найповнішу інформацію про ведення здорового способу життя?
а) отримана на уроці «Основи здоров’я» -10- 76.9%
б) спілкування та поради батьків -10- 76.9%
в) отримана на спеціальних виховних годинах, лекціях, тренінгах -8- 61.5%
г) отримана із засобів масової інформації - 3- 23%
д) отримана від однокласників, товаришів -0- 0%
6. Який спосіб формування навичок ведення здорового способу життя Ви вважаєте найефективнішим?
а) виховні години -11- 84.6%
б) уроки -7- 53.8%
в) круглі столи -0- 0%
г)години спілкування -4- 30.8%
д)зустрічі з медпрацівниками -1- 7.7%
е)зустрічі з психологом, соціальним педагогом -6- 46.2%
є) тренінги - 0- 0%
ж) інше… -2- 15.4%
7.До кого в школі Ви звернулися б з питань захисту здоров’я від впливу негативних факторів?
а) вчителя предмету «Основи здоров’я» -5- 38.5%
б) класного керівника -9- 69.2%
в) медичного працівника -3- 23%
г) практичного психолога, соціального педагога -1- 7.7%
8. Чи вивчення Вами в школі навчальних дисциплін основи здоров’я, біології, фізичної культури посприяло тому, щоб Ви краще розуміли, що таке здоровий спосіб життя?
а)так -13- 100%
б)ні -0- 0%
16. Як Ви оцінюєте роботу з формування навичок ведення здорового способу життя в школі?
а) дуже добре -5- 38.5%
б) добре -8- 61.5%
в) задовільно -0- 0%
д) незадовільно -0- 0%
Анкета для батьків
14.Чи відвідуєте Ви класні та загальношкільні заходи, що формують навички ведення здорового способу життя, які проводяться у школі, в якій навчається Ваша дитина?
а)так -8- 42.1%
б)ні -1- 5.3%
в) інколи -10- 52.6%
15. Як Ви оцінюєте рівень проведення цих заходів у школі, в якій навчається Ваша дитина?
а)високий -7- 36.8%
б)середній -12- 63.2%
в)низький -0- 0%
2.Як Ви оцінюєте рівень формування навичок здорового способу життя учнів школи, в якій вчиться Ваша дитина?
а)високий -7- 36.8%
б)середній -12- 63.2%
в)низький -0- 0%
Досліджувані респонденти підтвердили, що поставлені завдання шкільною виховною програмою перед шкільною спільнотою в повній мірі відповідають поставленим цілям у ділянці формування і забезпечення здорового способу життя.
Корисність виховних заходів превентивного характеру у школі більшість вчителів оцінили на високому рівні.
Виховні справи, які направлені на формування навичок здорового способу життя , що проводяться у школі, відповідають потребам батьків.
Практиковані форми співпраці класних керівників і батьків забезпечують формування в учнів навичок здорового способу життя.
2.Ключове запитання:
У якій мірі загальношкільні і класні виховні справи, заходи превентивного характеру забезпечують профілактику шкідливих звичок учнів і популяризують здоровий спосіб життя? Які звички учнів, учителів та батьків і в якій мірі шкодять формуванню навичок здорового способу життя?
Критерії оцінки:
Актуальність тематики виховних справ з превентивного виховання для учнів .
Корисність (потрібність) проведених виховних заходів для учнів.
Ефективність проведених виховних заходів (результативність, очікувані результати)
Відповідність завдань та заходів превентивного характеру у планах роботи класних керівників шкільній виховній програмі.
-Анкета для учнів.
-Анкета для батьків.
Анкета для учнів 6 класу (10)
4.Чи багато часу Ви проводите на свіжому повітрі?
а)так – 9- 90%
б)ні -1- 10%
5. Ви любите цілими годинами сидіти біля телевізора чи комп'ютера?
а)так -1- 10%
б)ні -3- 30%
в)інколи -6- 60%
6. Чи займаєтесь Ви фізичними вправами, фізкультурою?
а)так -10- 100%
б)ні -0- 0%
в)інколи -0- 0%
7. Чи регулярно Ви харчуєтесь (гарячий сніданок, гарячий обід, вечеря)?
а)так -9- 90%
б)ні –0- 0 %
в)інколи -1- 10%
8. Що купуєш по дорозі зі школи, коли хочеш їсти?
(Обери одну відповідь)
а) яблуко -4- 40%
б)мандаринку -3- 30%
в)шоколадний батончик -1- 10%
г)чіпси -0- 0%
д)сухарики -0- 0%
е)інше… -5- 50%
Анкета для учнів 9 класу (13 осіб)
1. Здоровий спосіб життя впливає на успіх людини ?
а)так -13- 100%
б)ні -0- 0%
в)не знаю 0 0 %
2.Рівень здоров’я найбільшою мірою залежить від:
а) стану довкілля -5- 38.5%
б)спадковості -3- 23%
в)способу життя -13- 100%
г)медичного обслуговування -2- 15.4%
д)фізичного розвитку -5- 38.5%
е)раціонального харчування -5- 38.5%
є)психіки людини -1- 7.7%
9. Чи регулярно Ви харчуєтесь (гарячий сніданок, гарячий обід, вечеря)?
а)так -13- 100%
б)ні -0- 0%
10.Ви знаєте про шкідливість швидкого харчування?
а) так -13- 100 %
б) ні -0- 0%
11. Хто із Вашої родини палить?
а)ніхто -7- 53.8%
б)батько -6- 46.2%
в)брат -2- 15.4%
г)мати -0- 0%
д)сестра -0- 0%
е)я -0- 0%
12. Чи пробували Ви спиртні напої?
а)ні -9- 69.2%
б)пробував 1 -2 рази-3- 23%
в)періодично вживаю -1- 7.7%
13.Ваше ставлення до наркотиків?
а)не пробував -13- 100%
б)пробував 1 -2 рази - 0- 0%
в)періодично вживаю -0- 0%
5.Чи доводилось Вам бути присутнім на заході, де мова йшла про вплив шкідливих звичок та профілактику ВІЛ/СНІДу?
а)так -13- 100%
б)ні -0- 0%
в)не пам’ятаю -0- 0%
Анкета для учнів 11 класу (6 осіб)
1. Здоровий спосіб життя впливає на успіх людини ?
а)так -6- 100%
б)ні - 0- 0%
в)не знаю -0- 0%
3. Які , на Ваш погляд, складові здорового способу життя?
а)загартування організму -6- 100%
б)правильне повноцінне харчування - 6- 100%
в)режим дня -4- 66.7%
г)дотримання правил особистої гігієни -6- 100%
д)заняття фізкультурою і спортом -5- 83.3%
е)відсутність шкідливих звичок -6- 100%
є)чисте повітря -6- 100%
11. Хто із Вашої родини палить?
а)ніхто -2- 33.3%
б)батько -4- 66.7%
в)брат - 0- 0%
г)мати -0- 0%
д)сестра -0- 0%
12. Чи пробували Ви спиртні напої?
а)ні -6- 100%
б)пробував 1 -2 рази -0- 0%
в)періодично вживаю -0- 0%
13.Ваше ставлення до наркотиків?
а)не пробував -6- 100%
б)пробував 1 -2 рази -0- 0%
в)періодично вживаю -0- 0%
5.Чи доводилось Вам бути присутнім на заході, де мова йшла про вплив шкідливих звичок та профілактику ВІЛ/СНІДу?
а)так -6- 100%
б)ні -0- 0%
в)не пам’ятаю -0- 0%
Більшість опитаних відповіли ,що виховні заходи профілактичного характеру забезпечують попередження та розвиток негативних тенденцій серед учнівської молоді і популяризують здоровий спосіб життя.
ОДЕРЖУВАЧІ РЕЗУЛЬТАТІВ ЕВАЛЮАЦІЇ:
Інформацію про результати оцінювання виховних справ громадянсько-патріотичного напрямку одержали:
1. Директор школи.
2. Заступник з виховної роботи.
3.Заступник з навчально-виховної роботи.
4. Учнівський колектив.
5. Класні керівники.
6. Психолог школи.
7.Соціальний педагог.
8. Батьки.
9. Громадськість.
ВИСНОВКИ.
Здоров’я – це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. Тому одним із пріоритетних напрямів діяльності нашої школи є забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів, охорона та зміцнення їхнього здоров’я, формування культури здоров'я, позитивної мотивації щодо навичок здорового способу життя, превентивного виховання.
Для успішного створення здоров’язберігаючого середовища у нашій школі навчально-виховна робота здійснюється за такими напрямами:
- створення оптимальних санітарно-гігієнічних умов;
- раціональна організація праці й відпочинку;
- збереження та зміцнення фізичного, психічного, соціального та духовного здоров’я;
- формування свідомого ставлення до свого життя та здоров’я;
- пропагування здорового способу життя;
- застосування профілактичних, просвітницьких програм і проектів;
- налагодження співпраці з відповідними громадськими організаціями та державними установами.
Таким чином, робота спрямована на те, щоб допомогти учням усвідомити, що здоров’я – це прекрасний дарунок, першооснова щастя людини, тому треба його берегти й зміцнювати. При цьому враховуються всі сфери здоров’я: фізичне, психологічне й соціальне, що дає можливість зберегти і зміцнити здоров’я кожного школяра.
РЕКОМЕНДАЦІЇ :
заступнику з виховної роботи (щодо планування виховної роботи):
- вносити певні зміни та корективи до виховних планів у відповідності до побажань вчителів, батьків та учнів;
- створювати сприятливі умови для профілактичної роботи;
- сприяти формуванню в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я.
Класним керівникам
- залучати дітей до вибору тем для проведення виховних справ ;
- спонукати дітей брати активну участь в проведенні виховних заходів;
- залучати учнів до творення сценаріїв виховних справ;
- залучати батьків до співпраці.
батькам ( щодо співпраці ):
- брати участь у житті класу та школи;
учням
-брати активну участь у житті класу та школи;
-формувати якості лідера;
- пізнавати основи здорового способу життя,.
18.04.2016р. Гладка Г.С.
заступник директора з виховної роботи
Кульчицького НВК
Самбірського р-ну.
|