Субота, 18.05.2024, 14:22Вітаю Вас Гість | RSS
Кульчицький НВК
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 43
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


Головна » Файли » Мої файли

Звіт про проведене самооцінювання (евалюацію) виховної програми
08.07.2016, 21:51

ЗВІТ   ЕВАЛЮАЦІЇ ВИХОВНОЇ   ПРОГРАМИ
Кульчицького НВК

ПРЕДМЕТ ОЦІНКИ:

  Формування в школярів  навичок ведення здорового способу життя

Основна мета  евалюації:

-виховання у підлітків бережливого та усвідомленого ставлення до власного здоров’я, як однієї з найвищих людських цінностей;

-формування в учнів  свідомого ставлення до свого життя і здоров’я;

-оволодіння основами здорового способу життя, навичками, у тому числі й

життєвими, безпечної для життя і здоров’я поведінки;

  - формування в учнів мотивації щодо дбайливого ставлення до життя і здоров’я;

- ознайомлення учнів з основними принципами, шляхами й методами збереження життя і зміцнення усіх складових здоров’я;

  

Ділянки евалюації.

-  Навчання  (робота вчителів біології, основ здоров’я, фізичної культури).

-  Робота класних керівників.

-  Загальношкільні  виховні справи (превентивне виховання;виховні справи, які формують навички здорового способу життя).

ЦІЛІ ЕВАЛЮАЦІЇ:

  • виявити і проаналізувати потреби шкільної спільноти в ділянці формування навичок здорового способу життя;
  • оцінити ефективність виховної роботи у ділянці формування здорового способу життя;
  • дослідити рівень розуміння учнями основ здорового способу життя;
  • оцінити особливості формування здорового способу життя учнів на основі аналізу виховних планів класних керівників;
  • виявити проблеми в плануванні роботи класних керівників  в ділянці превентивного виховання і в ділянці пропаганди здорового способу життя;
  • дослідити відношення  учнів до  власного здоров’я;
  • отримати висновки, корисні для подальшого планування  превентивного виховання і організації пропаганди ведення  здорового способу життя.

 

        За статистичними даними в Україні:

  • абсолютно здорових учнів початкових класів – 5 %;
  • мають схильність до частих захворювань – 50-60 %;
  • мають дефекти зору і нервово-психічні відхилення – 50 %;
  • мають захворювання носоглотки – 30-40 %;
  • мають порушення постави 30-40 % ;
  • мають надлишкову масу тіла – 20 %.
  • шкідливі  звички – 30%.

   Загальновідомо, що спричинили таку ситуацію екологічні, економічні, соціально-педагогічні фактори. Ще одна причина – це малорухливий спосіб життя дітей.

     Тому тема дослідження актуальна для школи. Сьогоднішні школярі є потенціалом суспільства України XXI ст. Проблемі здоров'я суспільства сьогодні приділяється  величезна увага — проводяться дослідження щодо можливості збереження здоров'я дітей у сучасних умовах, досліджуються критерії визначення рівня здоров’я та механізмів  його зміцнення.

     Багатозначність поглядів на суть поняття здоров’я і безуспішність спроб вибрати єдину, погоджену думку в значній мірі пояснюється тим, що здоров’я являє собою досить складне явище, яке важко виразити коротко і однозначно.

      У сучасних умовах, коли здоров’я населення, у першу чергу підростаючого покоління, істотно погіршилося, це здобуває особливу значимість. Тому основною темою нашого моніторингового дослідження стало пропагування здорового способу життя.

 

  У дослідженні брали участь учні 6, 9, 11 класів, батьки, класні керівники.

Час реалізації дослідження та термін використання результатів

 

·        На підготовку дослідження виділено  52  календарних  дні (25.02.16-15.03.16рр.  )

·        На проведення евалюації - 5 календарних  днів  (01.02.16-05.02.16   )

·        На проведення аналізу проблеми здорового способу життя - 5 календарних днів.

·        На розробку  інструментарію - 52 календарних дні (25.02.16-15.03.16рр);

·        На збір і аналіз  документації - 9    календарних днів(08.02.16 –16.02.16рр.);

·        На написання звіту - 8    календарних  днів(11.04.16- 18.04.16рр.).

 

1. Ключове запитання:

У якій мірі завдання в ділянці формування і забезпечення здорового способу життя, поставлені перед класними колективами, класними керівниками,  вчителями-предметниками,  керівниками гуртків  відповідають цілям шкільної виховної програми?

- Аналіз документів (планів класних керівників програми з предметів основи здоров’я,біологія,фізична культура).

-Анкета для батьків.

Анкета для класних керівників.

Анкета для учнів.

Критерії оцінювання.

-Ефективність використаних вчителями біології, , основ здоров’я, фізичної культури форм та методів навчання і виховання .

- Корисність (потрібність) проведених виховних справ у ділянці формування навичок здорового способу життя  для  учнів.

Анкета для учнів.

Учні 6 класу (10 осіб)

1.Як ви вважаєте, чи потрібні людині знання про здоровий спосіб життя?

Так; -10- 100%

Ні; -0- 0%

Не замислювався -0- 0%

2.З яких джерел Ви отримуєте найповнішу інформацію про ведення здорового способу життя?

а) отримана на уроці «Основи здоров’я» - 10- 100%

б) спілкування та поради батьків - 10- 100%

в) отримана на спеціальних виховних годинах, лекціях, тренінгах -10- 100%

г) отримана із засобів масової інформації -10- 100%

д) отримана від однокласників, товаришів -7- 70%

15.До кого в школі Ви  звернулися б з питань захисту здоров’я від впливу негативних факторів?

а) вчителя предмету «Основи здоров’я»- 2 -20%

б) класного керівника- 6 -60%

в) медичного працівника- 3- 30%

г) практичного психолога, соціального педагога- 5- 50%

д) інший  варіант…. -1- 10%

14.Що треба робити, щоб вести здоровий спосіб життя?

(обери ті варіанти відповідей, які вважаєш правильними)

а) займатися спортом- 6- 60%

б) повноцінно та правильно харчуватися- 5- 50%

в) не палити, не вживати алкоголь, наркотики- 5- 50%

г) вживати вітаміни-4- 40%

д)робити ранкову зарядку- 5- 50%

е)їсти лише улюблену страву- 0- 0%

є)всі варіанти вірні- 4- 40%

10.Чи знаєте Ви, що шкідливі звички згубно впливають на здоров’я?

Так; -10 -100%

Ні; -0 -0%

Не замислювався. -0 -0%

9. Хто із Вашої родини палить?

а)Ніхто; -7- 70%

б)Батько; -3- 30%

в)Брат;- 0- 0%

г)Мати;- 0- 0%

д)Сестра;- 0- 0%

е)Я.- 0- 0%

11.Чому, на Вашу думку, люди вдаються до звичок, які шкодять здоров’ю?

а) щоб бути сучасним, «крутим» -6- 60%

б)під впливом друзів, знайомих -6- 60%

в) через особисті проблеми -2- 20%

г) через байдужість до власного життя -7- 70%

д) не знають про шкідливість негативних звичок -3- 30%

 

Учні 9 класу (13 осіб)

4. З яких джерел Ви отримуєте найповнішу інформацію про ведення здорового способу життя?

а) отримана на уроці «Основи здоров’я» -10- 76.9%

б) спілкування та поради батьків -10- 76.9%

в) отримана на спеціальних виховних годинах, лекціях, тренінгах -8- 61.5%

г) отримана із засобів масової інформації - 3- 23%

д) отримана від однокласників, товаришів -0- 0%

6. Який спосіб формування навичок ведення здорового способу життя Ви вважаєте  найефективнішим?

  а) виховні години -11- 84.6%

  б) уроки -7- 53.8%

  в) круглі столи -0- 0%

  г)години спілкування -4- 30.8%

  д)зустрічі з медпрацівниками -1- 7.7%

  е)зустрічі з психологом, соціальним педагогом -6- 46.2%

  є) тренінги - 0- 0%

  ж) інше… -2- 15.4%

7.До кого в школі Ви  звернулися б з питань захисту здоров’я від впливу негативних факторів?

а) вчителя предмету «Основи здоров’я» -5- 38.5%

б) класного керівника -9- 69.2%

в) медичного працівника -3- 23%

г) практичного психолога, соціального педагога -1- 7.7%

8. Чи вивчення Вами в школі навчальних дисциплін основи здоров’я, біології, фізичної культури  посприяло тому, щоб Ви краще розуміли, що таке здоровий спосіб життя?

а)так -13- 100%

б)ні -0- 0%

16. Як Ви оцінюєте роботу з формування навичок ведення здорового способу життя  в школі?

   а) дуже добре -5- 38.5%

   б) добре -8- 61.5%

   в) задовільно -0- 0%

   д) незадовільно -0- 0%

Анкета для батьків

14.Чи відвідуєте Ви  класні та загальношкільні заходи, що формують навички ведення здорового способу життя, які проводяться у школі, в якій навчається Ваша дитина?

а)так -8- 42.1%

б)ні -1- 5.3%

в) інколи -10- 52.6%

15. Як Ви оцінюєте рівень  проведення цих  заходів   у   школі, в якій навчається Ваша дитина? 

   а)високий -7- 36.8%

   б)середній -12- 63.2%

    в)низький -0- 0%

2.Як Ви оцінюєте рівень формування навичок здорового способу життя  учнів школи, в якій вчиться Ваша дитина?

   а)високий -7- 36.8%

   б)середній -12- 63.2%

    в)низький -0- 0%

Досліджувані респонденти  підтвердили, що поставлені завдання шкільною виховною програмою перед шкільною спільнотою  в повній мірі відповідають поставленим цілям  у ділянці формування і забезпечення здорового способу життя.

Корисність виховних заходів превентивного характеру у школі більшість вчителів оцінили на високому рівні.

Виховні справи, які направлені на формування навичок здорового способу життя , що проводяться у школі, відповідають потребам   батьків.

Практиковані форми співпраці класних керівників і батьків забезпечують формування в учнів навичок здорового способу життя.

2.Ключове запитання:

У якій мірі  загальношкільні і класні виховні справи, заходи превентивного характеру забезпечують профілактику шкідливих звичок учнів і популяризують здоровий спосіб життя? Які звички учнів, учителів та  батьків і в якій мірі шкодять  формуванню навичок  здорового способу життя?

 

Критерії оцінки:

Актуальність  тематики виховних справ з превентивного виховання для учнів .

Корисність (потрібність) проведених виховних заходів для учнів.

Ефективність проведених виховних заходів   (результативність, очікувані  результати)

Відповідність завдань та заходів превентивного  характеру  у планах роботи класних керівників шкільній виховній програмі.

-Анкета для учнів.

-Анкета для батьків.

 

Анкета для учнів 6 класу (10)

 

4.Чи багато часу Ви проводите на свіжому повітрі?

а)так – 9- 90%

б)ні -1- 10%

5. Ви любите цілими годинами сидіти біля телевізора чи комп'ютера?

а)так -1- 10%

б)ні -3- 30%

в)інколи -6- 60%

6. Чи займаєтесь Ви фізичними вправами, фізкультурою?

а)так -10- 100%

б)ні -0- 0%

в)інколи -0- 0%

7. Чи регулярно Ви харчуєтесь (гарячий сніданок, гарячий обід, вечеря)?

а)так -9- 90%

б)ні –0- 0 %

в)інколи -1- 10%

8. Що  купуєш по дорозі  зі школи, коли хочеш їсти?

(Обери одну відповідь)

а) яблуко -4- 40%

б)мандаринку -3- 30%

в)шоколадний батончик -1- 10%

г)чіпси -0- 0%

д)сухарики -0- 0%

е)інше… -5- 50%

 

Анкета для учнів 9 класу (13 осіб)

 

1.  Здоровий спосіб життя впливає на успіх людини ?

 а)так -13- 100%

 б)ні -0- 0%

 в)не знаю 0 0 %

2.Рівень здоров’я найбільшою мірою залежить від:

а) стану довкілля -5- 38.5%

б)спадковості -3- 23%

в)способу життя -13- 100%

г)медичного обслуговування -2- 15.4%

д)фізичного розвитку -5- 38.5%

е)раціонального харчування -5- 38.5%

є)психіки людини -1- 7.7%

9. Чи регулярно Ви харчуєтесь (гарячий сніданок, гарячий обід, вечеря)?

а)так -13- 100%

б)ні -0- 0%

10.Ви знаєте про шкідливість швидкого харчування?

а) так -13- 100 %

б) ні -0- 0%

11. Хто із Вашої родини палить?

а)ніхто -7- 53.8%

б)батько -6- 46.2%

в)брат -2- 15.4%

г)мати -0- 0%

д)сестра -0- 0%

е)я -0- 0%

12. Чи пробували Ви спиртні напої?

а)ні -9- 69.2%

б)пробував 1 -2 рази-3- 23%

в)періодично вживаю -1- 7.7%

13.Ваше ставлення до наркотиків?

а)не пробував -13- 100%

б)пробував 1 -2 рази - 0- 0%

в)періодично вживаю -0- 0%

5.Чи доводилось Вам бути присутнім на заході, де мова йшла про вплив шкідливих звичок та профілактику ВІЛ/СНІДу?

а)так -13- 100%

б)ні -0- 0%

в)не пам’ятаю -0- 0%

Анкета для учнів 11 класу (6 осіб)

 

1.  Здоровий спосіб життя впливає на успіх людини ?

 а)так -6- 100%

 б)ні - 0- 0%

 в)не знаю -0- 0%

3. Які , на Ваш погляд, складові здорового способу життя?

а)загартування організму -6- 100%

б)правильне повноцінне харчування - 6- 100%

в)режим дня -4- 66.7%

г)дотримання правил особистої гігієни -6- 100%

д)заняття фізкультурою і спортом -5- 83.3%

е)відсутність шкідливих звичок -6- 100%

є)чисте повітря -6- 100%

11. Хто із Вашої родини палить?

а)ніхто -2- 33.3%

б)батько -4- 66.7%

в)брат - 0- 0%

г)мати -0- 0%

д)сестра -0- 0%

12. Чи пробували Ви спиртні напої?

а)ні -6- 100%

б)пробував 1 -2 рази -0- 0%

в)періодично вживаю  -0- 0%

13.Ваше ставлення до наркотиків?

а)не пробував -6- 100%

б)пробував 1 -2 рази -0- 0%

в)періодично вживаю -0- 0%

5.Чи доводилось Вам бути присутнім на заході, де мова йшла про вплив шкідливих звичок та профілактику ВІЛ/СНІДу?

а)так -6- 100%

б)ні -0- 0%

в)не пам’ятаю -0- 0%

 

Більшість опитаних відповіли ,що виховні  заходи профілактичного характеру  забезпечують  попередження та  розвиток негативних тенденцій  серед учнівської молоді  і популяризують здоровий спосіб життя.

 

 

ОДЕРЖУВАЧІ РЕЗУЛЬТАТІВ ЕВАЛЮАЦІЇ:

Інформацію про результати оцінювання виховних справ громадянсько-патріотичного напрямку одержали:

1. Директор школи.

2. Заступник з виховної роботи.

3.Заступник з навчально-виховної роботи.

4. Учнівський колектив.

5. Класні керівники.

6. Психолог школи.

7.Соціальний педагог.

8. Батьки.

9. Громадськість.

 

ВИСНОВКИ.

Здоров’я – це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. Тому одним із пріоритетних напрямів  діяльності нашої школи є забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів, охорона та зміцнення їхнього здоров’я,  формування культури здоров'я, позитивної мотивації щодо навичок здорового способу життя, превентивного виховання.

Для успішного створення здоров’язберігаючого середовища у нашій школі навчально-виховна робота здійснюється за такими напрямами:

- створення оптимальних санітарно-гігієнічних умов;

- раціональна організація праці й відпочинку;

- збереження та зміцнення фізичного, психічного, соціального та духовного здоров’я;

- формування свідомого ставлення до свого життя та здоров’я;

- пропагування здорового способу життя;

- застосування профілактичних, просвітницьких програм і проектів;

- налагодження співпраці з відповідними громадськими організаціями та державними установами.

Таким чином,  робота спрямована на те, щоб допомогти учням усвідомити, що здоров’я – це прекрасний дарунок, першооснова щастя людини, тому треба його берегти й зміцнювати. При цьому враховуються всі сфери здоров’я: фізичне, психологічне й соціальне, що дає можливість зберегти і зміцнити здоров’я кожного школяра.

РЕКОМЕНДАЦІЇ :

заступнику з виховної роботи (щодо планування  виховної роботи):

- вносити певні зміни та корективи до виховних планів у відповідності до побажань вчителів, батьків та учнів;

- створювати  сприятливі умови для профілактичної роботи;

- сприяти формуванню в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я.

      Класним  керівникам

- залучати дітей до вибору тем для проведення виховних справ ;

- спонукати дітей брати активну участь в проведенні виховних заходів;

- залучати учнів до творення сценаріїв виховних справ;

- залучати батьків до співпраці.

      батькам ( щодо   співпраці ):

- брати участь у житті класу та школи;

      учням 

-брати активну участь у житті класу та школи;

-формувати  якості лідера;

 - пізнавати основи здорового способу життя,.

  

 

18.04.2016р.                                                 Гладка Г.С.

                                                            заступник директора з виховної роботи

                                                                  Кульчицького НВК

                                                                  Самбірського р-ну.

 

 
Категорія: Мої файли | Додав: galina
Переглядів: 962 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту